مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636
کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- مقدمه. 16

2- مروری بر ادبیات کارآفرینی 17

2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17

2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23

2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24

2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت 25

2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری 25

2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26

2-2-3-1-1- جنسیت 26

2-2-3-1-2- تحصیلات 27

2-2-3-1-3- سن. 27

2-2-3-1-4- تجربه کاری 27

2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28

2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28

2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت 29

2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29

2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30

2-2-4-1-4- ریسک پذیری 30

2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30

2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31

2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31

2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34

2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34

2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36

2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38

2-6- سازمان کارآفرین. 41

2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41

2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42

2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42

2-7- مدل های کارآفرینی. 43

2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43

2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44

2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45

2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46

2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47

2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47

2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49

2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49

2-8- آموزش کارآفرینی. 53

3- کارآفرینی در نظام آموزشی 56

3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57

3-1-1- تدوین اهداف و تهای کارآفرینانه. 57

3-1-2- انعطاف پذیری 58

3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58

3-1-4- تمرکززدایی. 58

3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58

3-1-6- تعامل با محیط 59

3-1-7- تاکید بر کیفیت 59

3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت 59

3-1-9- تغییر و تحول. 59

3-1-10- مشارکت 60

3-1-11- تشویق و پاداش 60

3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60

3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61

4- عملکرد آموزشی 65

4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65

5- مروری بر سوابق 72

5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72

5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75

6- مدل مفهومی پژوهش. 77



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : کارآفرینی ,آموزشی ,پیشینه ,فایل ,ویژگی ,عملکرد ,عملکرد آموزشی ,مبانی نظری ,سازمان کارآفرین ,آموزشی آنان ,پیشینه قابلیت ,پیشینه تحقیقات انجام
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اسکیس های روزانه ی من اسید فسفریک DG20.IRبهترینها؛برق،مکانیک،ساختمان،تکنولوژی،مدیریت،زبان پخش عمده موبایل و تبلت dordanam.parsablog.com داستان تیک مدیا | TikMedia شراب زندگی جدیدترین بک گراند |پی اس دی آتلیه مصولا شرکت DrMartens